Penis workout voor betere erecties : bekkenbodemoefeningen (Kegel oefeningen)

Tijd om klinische seksuologen te erkennen
Superfood voor betere erecties

Free-Photos / Pixabay

Kegeloefeningen, de oefeningen die uitgevonden werden door de Duitse arts Kegel om de bekkenbodemspieren voor vrouwen te trainen blijken ook effectief om mannen met erectieproblemen te helpen.  Het blijkt ook een goede penistraining die voortijdige ejaculatie stopt en erecties versterkt.

Een recensie in het tijdschrift Urology ontdekte dat het versterken van de bekkenbodemspieren  van een man – de spieren die de basis van je penis omringen en een plank vormen over de onderkant van je bekken – kan helpen bij het verminderen van erectiestoornissen en voortijdige ejaculatie.

Sterk als hout

Als je een erectie krijgt, houden je bekkenbodemspieren bloed in je penisschacht. Dit helpt om de stijfheid te verbeteren en te behouden, zegt urologisch chirurg Dr. Andrew Siegel, auteur en maker van de bekkenbodemoefening DVD Private Gym. En voor mannen die  voortijdige ejaculeren kan het knijpen van die spieren uw orgasme vertragen. Hoe sterker deze spieren, hoe beter het effect, zegt Dr. Siegel.

Het klinkt misschien te mooi om waar te zijn, maar de wetenschap ondersteunt hem. Een onderzoek uit 2005 wees uit dat bij 75 procent van de mannen de erectiele functie verbeterde na het doen van de Kegeloefeningen. In een andere studie ontdekten Italiaanse onderzoekers dat 61 procent van de mannen was genezen van voortijdige ejaculatie door revalidatie van de bekkenbodemspieren.

Er zijn echter veel verschillende oorzaken van erectiele en ejaculatieproblemen, dus Kegels oefeningen zullen niet alle  seksuele ellende oplossen aldus dr. Christopher Kelly, universitair docent urologie aan het Langone Medical Center. Maar de oefeningen zijn gratis en je kunt ze overal doen en het is altijd het proberen waard voordat u medicijnen gaat gebruiken.

Klaar om het zelf te proberen? Hier is hoe het te doen: Knijp in de spieren die u zou gebruiken om de stroom van urine te stoppen en houd de contractie gedurende 1 tot 2 seconden vast (concentreer u alleen op het gebruik van uw bekkenspieren, en niet op uw bilspieren, dij- of heupspieren). Laat dan terug los. Herhaal 30 keer en rust een minuut als je klaar bent. Voer 3 sets uit, 3 tot 4 keer per week.

Bronnen

https://www.menshealth.com/uk/sex/a757720/the-penis-workout-that-stops-premature-ejaculation-and-strengthens-erections/

© De copyrights van de hier weergegeven tekst(en)/foto's rusten bij de oorspronkelijke auteur(s). Geen overname tenzij met toestemming van de oorspronkelijke auteur(s). Vermelding op deze website is enkel om educatieve en/of wetenschappelijke redenen. Onderaan de informatie vindt u telkens zoveel mogelijk de originele bronnen voorzover ons bekend. Inden er auteursrechterlijke of privacyschendingen zijn, zijn die onvrijwillig door onbekendheid/onwetendheid en niet met opzet gebeurd. Mocht u het ongepast vinden dat uw eigen informatie/foto's/portretafbeeldingen op deze website worden vermeld of is er geen correcte bronvermelding naar uw informatie, contacteer dan gerardgielen@telenet.be met opgave van de betrokken schending van copyrights en de betrokken webpagina. De info zal dan zo snel mogelijk aangepast en/of verwijderd worden. We hopen op uw begrip bij een eventuele schending.

© This site is non commercial, only educational. All information is copyrighted from the original authors. If you find information or pictures on this site that are copyright to you, or that present you or relatives on the pictures and we have used them by accident without legal permission, please contact us immediately about the violation with link to the picture or webpage where you found it and the text or pictures will be removed asap. Contact gerardgielen@telenet.be in case. Thanks for your understanding for not respecting your privacy or copyrights by accident.