Voedsel dat slecht is voor je liefdesleven

Wintermaanden meest ideaal om kinderen te verwekken?
Heterovrouwen bestaan niet volgens de wetenschap?

Photo by Marvin Meyer

Iedereen is op de hoogte van de verhalen dat het eten van oesters zou bijdragen aan een actief en energiek seksleven. Een waar afrodisiacum. Maar er zijn ook voedingsmiddelen die de andere kant op werken, en dus slecht zijn voor je libido.

Heb je de laatste tijd minder zin in seks? Misschien moet je dan eens het volgende eten dat slecht is voor je seksleven schrappen.

Als je ontevreden bent over je bedprestaties kun je grijpen naar voedsel dat werk als afrodisiaca. Maar wist je ook dat er voedingsmiddelen zijn die een omgekeerde werking hebben? Door het onderstaande eten en drinken uit je dieet te schrappen, behoort een slecht seksleven snel tot de verledentijd.

Anti-afrodisiaca zijn:

Koffie
Bij het nuttigen van normale hoeveelheden koffie is er qua libido niets aan de hand en kan de ‘extra energie’ zelfs positief zijn voor je libido. Maar bij een te grote hoeveelheid cafeïne worden er stresshormonen door het lichaam aangemaakt die een negatieve uitwerking hebben op je libido. Maar dan hebben we het over echt grote hoeveelheden cafeïne. Hormonen zorgen voor seksuele opwinding en worden verspreid door klieren. Als je minimaal 1 kop koffie per dag drinkt, heb je slechter werkende klieren. Hierdoor worden er minder hormonen afgegeven en heb je automatisch minder behoefte aan seks.

Sojaproducten
Soja; gezond en een belangrijke bron van eiwitten en rijk aan fyto-oestrogenen. Dit zijn een groep stoffen die planten aanmaken en die net als het vrouwelijk hormoon oestrogeen affiniteit hebben voor de oestrogeenreceptor. Deze boosdoeners maken het lastiger om in de stemming te komen. Het eten en drinken van soja kan goed zijn voor de gezondheid, maar het kan je seksleven wel negatief beïnvloeden. Dit komt omdat de boon plantaardige oestrogeen bevat. Dit beïnvloedt je hormonenbalans, waardoor het moeilijker is om in de stemming te komen. Er wordt immers niet voor niets gezegd dat monniken soja consumeren om hun seksuele lusten te onderdrukken. Fyto-oestrogenen zitten onder andere ook in peulvruchten, volkorengranen, noten, erwten, pinda’s en linzen.

Tonic
Een bestanddeel van tonic is kinine wat die herkenbare smaak aan tonic geeft. Volgens wetenschappers verbonden aan de Universiteit van Lagos verlaagt kinine de hoeveelheid testosteron in het lichaam. Wat de zin in seks doet dalen.

Suikers en vetten
Door het eten van producten met veel te veel suikers zal het vetgehalte uiteindelijk in je lichaam stijgen waardoor het oestrogeen niveau zal verhogen, het testosteron niveau zal dalen en het libido zal verminderen. Wit brood Het eten van teveel wit brood zal ook het lustgevoel doen afnemen. Dit geldt trouwens ook voor andere geraffineerde koolhydraten.

Mints
Het eten van grote hoeveelheden mints kan slecht zijn voor je libido. Dit komt doordat pepermuntjes op smaak worden gebracht door menthol. En dit kan de hoeveelheid testosteron verminderen waardoor de zin in seks afneemt.

Het eten van grote hoeveelheden mint kan slecht zijn voor je libido. Pepermuntjes en mint oliën worden op smaak gebracht met menthol. Dit kan de hoeveelheid testosteron verminderen en zorgt ervoor dat je lichaam afkoelt. Dit is dan ook de reden waarom seksgels, die het orgasme moeten uitstellen, menthol bevatten.

Alcohol
Het gezellig drinken van een glaasje wijn om de stemming te komen wekt bij veel mensen, maar wanneer er grote hoeveelheden alcohol genuttigd worden zal hierdoor het libido verlagen. Hoewel alcohol goed kan zijn voor je zelfvertrouwen, is het voor je seksleven een stuk slechter. Als je teveel alcohol drink kan dit funest zijn voor je libido. Volgens experts kun je het dan ook beter houden op 2 à 3 drankjes als je ‘s avonds nog plezier wilt hebben in de slaapkamer.

Zuivel
Zuivelproducten, zoals kaas en melk, zijn funest voor je seksdrift. Dit komt omdat koeien worden behandeld met antibiotica en hormonen en deze komen uiteindelijk ook in de producten. Hormonen bevatten kunstmatige oestrogenen die jouw hormonale huishouding in de war brengen. Teveel zuivel kan dan ook leiden tot vermoeidheid en het kan de premenstruele symptomen verergeren.

Fastfood
Vlees van bedenkelijke afkomst, zoals hamburgers, frikandellen en hotdogs, bevatten meer chemicaliën. Deze kunnen de natuurlijke hormoonbalans in je lichaam flink verstoren. Om dit te voorkomen kun je fasfood beter links laten liggen en kiezen voor biologisch vlees. Chips, patat en ander gefrituurd eten bevatten meestal transvetten. Deze maken je bloedsuikerspiegel van streek, waardoor je je futloos voelt. Door het tekort aan energie is het moeilijker om je de juiste seksuele stemming te komen.

Rood vlees
Als je verlangt naar een heerlijke vrijpartij, dan is het verstandig om van rood vlees af te blijven. Dit bevat namelijk ook antibiotica en hormonen en die shoppen jouw hormonen weer in de war. Waardoor een opgewonden gevoel als sneeuw voor de zon kan verdwijnen.

Frisdranken
Frisdranken, zowel de light als de normale versie, bevatten kunstmatige zoetstoffen en zijn ongezond voor je lichaam. Het verhoogt de kans op diabetes en obesitas, maar het vermindert ook je seksueel functioneren. Daarnaast komt een buik vol koolzuurhoudende dranken ook niet echt van pas in bed.

Snoep
Een snoepje op zijn tijd kan geen kwaad. Mocht je echter last hebben van een lager libido dan normaal, dan is het wel raadzaam om eens te kijken hoeveel snoep je per week consumeert. Suiker zorgt ervoor dat het glucoseniveau in je lichaam stijgt en dit kan jouw zin in seks verminderen.

Natuurlijk gaat het bij genoemde voedingsmiddelen om grote hoeveelheden. Ook hier geldt dat het woord te niet goed is. Dus drink gerust een kop koffie, een gin-tonic en eet een lekkere witte boterham. En daarnaast zijn er tien keer zoveel voedingsmiddelen waarvan aangenomen wordt dat ze als afrodisiaca werken.

Bronnen

http://www.dokter.nl/nieuws-items

http://www.vrouwblog.nl/eten-slec

http://www.eatthis.com/foods-bad-for-sex-drive/

http://www.dailymail.co.uk/femail/food/article-2986034/The-15-foods-AVOID-planning-having-sex-tonight.html

© De copyrights van de hier weergegeven tekst(en)/foto's rusten bij de oorspronkelijke auteur(s). Geen overname tenzij met toestemming van de oorspronkelijke auteur(s). Vermelding op deze website is enkel om educatieve en/of wetenschappelijke redenen (onderwijsdoeleinden). Deze website is niet commercieel, bevat geen reclame en heeft geen inkomsten. Onderaan de informatie vindt u telkens zoveel mogelijk de originele bronnen voorzover ons bekend. Inden er auteursrechterlijke of privacyschendingen zijn, zijn die onvrijwillig door onbekendheid/onwetendheid en niet met opzet gebeurd. Mocht u het ongepast vinden dat uw eigen informatie/foto's/portretafbeeldingen op deze website worden vermeld of is er geen correcte bronvermelding naar uw informatie, contacteer dan gerardgielen@telenet.be met opgave van de betrokken schending van copyrights en de betrokken webpagina. De info zal dan zo snel mogelijk aangepast en/of verwijderd worden. We hopen op uw begrip bij een eventuele schending. Kennis is er om te delen, niet om te bezitten!

© This site is non commercial, only educational. All information is copyrighted from the original authors. If you find information or pictures on this site that are copyright to you, or that present you or relatives on the pictures and we have used them by accident without legal permission, please contact us immediately about the violation with link to the picture or webpage where you found it and the text or pictures will be removed asap. Contact gerardgielen@telenet.be in case. Thanks for your understanding for not respecting your privacy or copyrights by accident.Sharing knownledge is more important than possessing knowledge